مقالات

طلا جواهر تاج محل

lazy زرآوا فروشگاه اینترنتی و گالری طلا و جواهرات زرآوا

طلا جواهر تاج محل

 

در اکثر فرهنگ های دنیا زیورآلات و جواهرات هر کشور نقش بسزایی در نمایش وضعیت اجتماعی آن دارند. هند و طلای هندی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. هند در این زمینه دارای تاریخچه ای غنی است. طلا و جواهرات هندی طیفی گسترده از سبک ها و طرح ها را دارند.

جواهرات مدرن هندی نیز نشأت گرفته از باورها و فرهنگ مردم این کشور هستند. سبک های مختلف طلا و جواهر در برخی موارد مختص یک منطقه خاص بوده و در برخی موارد برای مناطق زیادی مورد استفاده قرار می گیرند. به عبارت دیگر در شهرهای مختلف هند طراحی طلا و جواهر با هم فرق دارند.

این موضوع در مورد قیمت نیز صدق می کند به صورتیکه در مناطق اعیان نشین جواهرات قیمت بالاتری دارند. قیمت جواهرات متناسب با قدرت خرید مردم تعیین می شود. طلاهای کلاسیک در بین زنان هندی طرفداران بسیار زیادی داشته و فوق العاده محبوب هستند.

صنعت طلاسازی در هند بسیار محبوب و رایج بوده و اغلب این محصولات دست ساز می باشند.

زیورآلات زنان هند

زنان هندی علاوه بر زیورآلات مرسومی مانند دستبند، انگشتر، گردنبند و گوشواره از زیورآلات دیگری مانند پابند، سنجاق سر، سربند، آویز پیشانی و تزئیناتی برای گوش ها استفاده می کنند.

طلا جواهر تاج محل 1 زرآوا فروشگاه اینترنتی و گالری طلا و جواهرات زرآوا

طراحی های متنوع طلاهای هندی

  1. کُندان

جواهرات کُندان که به آن ها جواهرات سنتی هند نیز گفته می شود با استفاده از طلا، نقره و سنگ های طبیعی ساخته می شوند. سبک کُندان توسط طراحان طلا و جواهر مغول در اواخر قرن ۱۶ میلادی ابداع شد. آن ها دو تکنیک مختلف را باهم تلفیق کرده و کُندان را ایجاد کردند. سنگهای قیمتی که در این طرح از جواهرات مورد استفاده قرار می گیرند معمولاً الماس، زمردو یاقوت کبود هستند.

افرادی که علاقه مند به تنوع طرح و رنگ در جواهرات هستند طرفدار این طرح می باشند. این سبک اغلب در قالب گردنبند، دستبند و گوشواره تولید می شود اما حلقه و سنجاق سر هم به تازگی به تولیدات این سبک اضافه شده است.

  1. ملیله کاری

ملیله با استفاده از مفتول های بسیار نازک نقره و طلا ساخته می شود. ملیله کاری نوعی هنر فلزکاری است. استفاده از ملیله کاری در طلاهای هندی بسیار رایج است.

  1. میناکاری

میناکاری نیز در طراحی و تولید جواهرات و طلاهای هندی مورد استفاده قرار می گیرد. در میناکاری به طلا رنگ و طرح های ویژه ای افزوده می شود بنابراین این طرح طرفداران فراوانی دارد. طلاهای میناکاری قیمت مناسبی دارند به همین دلیل برای افرادی که عاشق تنوع اند بسیار مقرون به صرفه هستند.

  1. طرح مخصوص پادشاهان

سبک جواهرات در دوران سلطنت های گوناگون نیز متفاوت بوده اند. هر امپراطور هندی سبک طلا و جواهر مختص خود را داشته است. برخی انواع ظریف و حکاکی شده را می پسندیدند و برخی به انواع رنگی و لوکس علاقه داشتند.

به عنوان مثال امپراطوری مغول به سنگ های قیمتی علاقه مند بود در صورتیکه امپراطور راجپوت علاقه مند به طلاهای حکاکی شده بود.

طراحی هندی

طراحی وسبک کلاسیک جواهرات هندی هنوز هم شکیل و مدرن به نظر می رسند و طرفداران زیادی دارند. هندی ها معمولاً از طلای ۱۴ عیار یا کمتر و همچنین نقره در ساخت زیورآلاتشان استفاده می کنند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *